Söka

Jag tittar efter dig.
Din självklara skepnad, din slanka kropp under svart tyg, dina ögon som alltid står igenom alla andra intryck.
Jag känner efter dig.
Dina naturliga konturer under min handflata, din axels kurva mot mitt bakhuvud.
Jag söker din doft.
Och även om den unga mannen bredvid mig på tunnelbanan förnimmer mig om din parfym så finns inte just dina partiklar där. Och saknaden berättar bara att det inte är du, att det inte är din blick som möter mig där i rusningen.

Jag tänker på dig.
Och oftast är det, när livet är såhär, när jag inte är med dig som jag förstår din storhet.

Min skärm är fylld av dina ord, dina ord till mig som svar på mina till dig.
Jag torkar diskret bort en tår, min kollega tittar på mig med ett höjt ögonbryn. Tacksam, säger jag bara.
Så oändligt tacksam.


Kommentarer
Postat av: Hanna

najjs blogg :D

2010-10-23 @ 22:01:56
URL: http://tshtsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0